Wednesday, August 17

Alahai pengantin sekarang

Ini sekadar satu coretan pendapat
Tapi mungkin. Mungkin saja ada juga yg ter ber fikir macam apa yg aku fikir

Pengantin zaman sekarang, duit ada banyak...banyak oooo banyak
Sure, nak kawin perlu berpuluhan ribuan
Syukur waktu aku dulu, aku mmg tak terjebak dgn pembaziran melampau
Dan tak rasa menyesal pun saat ni


Paling penting, adlah jurugambar yg boleh berjaya merakam pelbagai saat yg tak bisa diulang
Melainkan kamu kawin lain lah kot.**
dan jurugambar juga lah yg berjaya mengenakan kamu bayaran yg paling super mahal
Berbekalkan dslr yg super canggih
Kuasa meng edit power tak tidur malam punya...








Tapi cerita mengenai jurugambar, bukan point di sini.


Isi gambar nya


Makin ramai sekarang
Merata2 pengantin melayu.islam gemar bergambar terlalu intim
Mulut ni kadang gatal jugak nak bertanya, awak tak malu ke bergambar macam tu?
Bibir begitu rapat ke bibir
Ya, itu suami awak. Itu isteri awak.
Confirm!
Tapi bukan kah gambar begitu boleh berjaya menaikkan nafsu sseorang yg melihatnya?
Jawab sekarang?


tak terfikir ke, ramai mata yg melihat
Tak kira lelaki ataupun perempuan
Andai kata, andai kata saja....
Ada lelaki yg melihat, yang bernafsu pada isteri anda....



Pendapat saya, cukup cukup lah bergambar macam tu
Pada yg bakal berkahwin, fikirkanlah nasihat saya ni
Perkara intim dengan pasangan bukan sesuatu untuk ditayangkan


Kita masih orang melayu yang mempunyai adat ketimuran yg tinggi
Udah2 le meniru gaya mat saleh tu


Saya menulis bukan kerana cemburu, tapi sendiri rasa malu tengok
Pasangan pengantin bertudung pulak tu
Buat aksi intim keterlaluan




1 comment:

.::WaNiE::. said...

haritu tgk ceramah pasal gambar2 perkahwinan ni.

mmg tak boleh. lagi2 ia disebarkan di fb menjadi tontonan orang walaupun adalah gambar suami isteri...

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...