Tuesday, January 25

kenapa kene amik tau bila anak demam

hari ni waktu kelas,sempat jugak aku berborak2 dengan anak-anak murid
lagi pulak time2 hujan lebat, letrek takde
sejuk jugak walaupun karen takde
sambil2 menggunting2 sana sini, tangan bergerak buat kerja
layan borak dengan budak2 pun benda baik jugak
maklumlah mengeratkan silaturahim
*ehek..ada sapa2 pengetua sini?
aku tanye dorang
pasal kisah keluarga
*erk.kepoh ke?

"dalam adik beradik awak ada berapa orang yang LD?"

"ada 3 orang cikgu. abang no 2, 3 dan saya"

"awak tau kenapa awk leh jadi LD?"

"dulu saya penah demam, lepas tu kena sawan"

"oooo"

maka.kesimpulan yang aku boleh buat
aku bukan nak memburuk2 sesiapa 
ini sebagai pengajaran untuk semua ibu2 yang ada anak 

kalau anak demam, tolonglah jangan amik mudah
bahaya sangat...............
lekas2 bawa klinik
sentiasa basahkan kepala anak
kepanasan yang terlalu tinggi pada otak boleh sebabkan sawan
 http://beba-anas.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/alif-demam.gif
aku ada baca satu buku *oh.tajuk tak ingat
setiap kali sawan, satu saraf diotak akan putus
  maka? * fikir dan buat kesimpulan sendiri

No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...