Monday, November 22

wanita+ perceraian = satu timbal balas

apa yang aku tulis ni adalah respon dari sorang kawan encik biskut
nak review apa encik biskut dah tulis

wanita berkerjaya dan perceraian
ok.
ini pula apa pendapat aku
sebagai: wanita + berpendidikan tinggi + bekerjaya
aku terima semua pendapat biskut
yup.semua tu betul

wanita ni bila dah mula berpelajaran tinggi
maka golongan ini akan mula mempertikaikan banyak perkara
sama ada kerana dirinya tidak mahu ditindas. absolutely
atau
lupa taraf kedudukannya disamping suami

http://1.bp.blogspot.com/_pyc2_-g8e78/SWbmwwH9XgI/AAAAAAAAAPU/X9bYIRlR-Ps/s400/wanita_perempuan.jpg


aku juga menulis untuk mengingatkan diri aku sendiri

tetapi:

bila fikir disebalik berkerjaya itu sebenarnya adalah
"kekurangan dalam menguruskan rumah tangga"

naluri lelaki tetap mahukan belaian

one simple example
walaupun MHHA cukup sifat. tetapi kenapa masih susah nak angkat pinggan lepas makan dan letak dlm sink even aku sikit pun tak suruh dia basuh?
haaaaa........... nasihat seorang rakan aku
"itulah yang dinamakan ego seorang suami yang mahukan belaian isteri walaupun untuk perkara remeh sebegitu"

ok. sikit pun bukan nak burukkan MHHA
sbb benda tu aku tak amik pot pun
itu hanya contoh yang aku dapat berikan

malangnya kebanyakan wanita bekerjaya 
balik lewat petang
tak sedar waktu dah habis sbb uruskan anak itu ini
tung tang tung tang
rupanya dah lama tak beri perhatian pada suami
most of the time 
kita takkan sedar sesuatu telah berlaku

apa pun aku doakan semua rakan-rakan
kawan-kawan semuanya berbahagia dengan keluarga masing2

nota kaki: macamana kalau lelaki yang buat hal walau isterinya cukup layanannya?

2 comments:

biskut said...

hurmm..betul gak kalau diambil kira dari sudut kurangnya bagaimana mau menguruskan rumahtangga,soal sensitif para suami atau kedinginan dalam hubungan...apa sekalipon berpokok pangkal pada soal kerjaya dan pendidikan tinggi.so masih relevan kan alasan macam tuh..?Thans so much.

Lu'Luth said...

of kos masih relevan
sbb saya lah wanita yang bekerjaya dan perpendidikan tinggi itu
dan apa yang saya tulis tu adalah berdasarkan pengalaman sendiri termasuk kawan2
:)

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...