Sunday, November 21

mertua oh mertua

musim cuti2 sekolah macam ni
mmg sinonim lah dengan majlis kawin
kanan ada kenduri
kiri ada kenduri
depan ada kenduri
belakang pun ada kenduri
senang cerita merata2 lah kenduri

http://3.bp.blogspot.com/_-cjb117SG_Q/ShCikoiKnBI/AAAAAAAAAao/g0QW4zQMMNE/s1600/pengantin+baru.jpg

 bila tengok ramai2 kawin ni
maka nya teringat jugak time2 baru jadi pengantin baru dulu
perasaan nya. uish. susah nak cerita
excited tu mmg 100%
berdebar tok sah nak cerita
macam2 benda berlegar2 terbang keliling otak

http://1.bp.blogspot.com/_2j_JoQzXOWo/RkKmOUyH6SI/AAAAAAAAAiM/qra_7EIKVOA/s400/mertua.jpg

 babak yang seterusnya dalam alam perkahwinan adalah
untuk membiasakan diri dengan mertua
terus terang aku cakap: mmg agak payah
termasuk di pihak suami juga (aku tahu)

aku mmg suka (sangat) masakan yang pedas
in fact. selera akan hilang terus kalau tak de pedas
a k a cili api kampung
oish.. wajib beb wajib
and
sambal belacan is my fav!

so cerita awal kawin:
family mertua mmg tak makan pedas
so faham2 sajalah aku
mmg can not go
tapi diam kan aje dulu
lebih2 lagi dulu time mengandung
air liur boleh kecur sbb tak dapat makan pedas

dan sekarang
mak mertua aku dah tau aku mmg makan mesti ada pedas
so dia akan sediakan cili utk aku
(oh.pls itu bukan perli utk aku)

 http://farm4.static.flickr.com/3563/3582366588_923634a602.jpg

tapi aku taklah makan cili macam dlam gambar ni
nak suruh seminggu cirit ke

ada banyak perkara yang perlu dibiasakan dengan mertua
mulut kena jaga
dan 
kena jaga hati semua pihak
mengalah of kos

nak kawin bukan ikut sedap mulut
"saya nak kawin"
tapi persediaan mental fizikal dan emosi
adalah 3 perkara yang paling amat perlu




No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...