Tuesday, November 23

aku dan kisah pengecut

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSD1mi-6vcIppHqN3N_kBWLdU4xRaaFXuzqtxpecGF4iY-xSe_ocaL0991W2y4ANiPEXvSyPJw6cBpyrLYaABec8fivJ20epigwZ-ILjPFJBP8-o6mXkNOi-RpVwBIpLgVEyBFy9iKS3Ye/s1600/si+gadis+penakut.jpg


kadang-kadang aku rasa macam aku ada masalah emosi pulak
aku ni sebenarnya mempunyai confidence level yang rendah
tapi aku cukup pandai buat muka 'macam bagus'
so.susah sket la nak detect gelodak jiwa raga aku ni

umur 17 tahun
aku repeat amik ujian memandu sebanyak 2 kali
aku rasa kalau nak dibanding dengan skill driving aku sekarang
macam takleh caya aku pernah menjadi begitu 'ngok' sekali
dan selepas dapat lesen memandu
aku 'cuti rehat' daripada memandu selama setahun
sbb tak confident langsung
dan
jantung berdegup 200km.perhour setiap kali pegang stereng kereta
that time

selepas satu tahun
emosi macam dah okey
then baru aku cuba2 drive semula
until now
aku dah teror

"aku rasa aku ada sikit slow learner dalam otak aku"

tapi.
taklah slow sangat
sbb dulu aku pelajar pintar gak
heheeee
tapi bab skill2 ni..kemahiran2....aku mmg lambat nak pick up
tak semua manusia sempurna kan?

baru2 ni MHHA dah 'sound' aku pasal lesen diving yang dah ada tu
"buat membazir je.." kata MHHA

hei. aku bukan taknak diving lagi
cuma rasa takut tu macam tak hilang lagi je
berdebar beb!

but lately ni lepas beberapa kali belajar berenang
confident tu ada jugak datang sikit2

dan



dan


dan



dan


aku rasa aku dah sedia utk menyelam untuk tahun depan

tapi 


pls



pls



pls



pls


aku mmg akan dapatkan mask aku sendiri
plus 
wetsuit aku sendiri

aku memang sangat tak pandai nak mengeluarkan air daripada masuk mask
"aku akan beli mask paling mahal yang takkan masuk air"

antifog sudah tentu


ingat aku tak suka ke diving?
hei. best gile tau tak?
mmg dah tau aku mmg suka benda2 nature ni
so. takkan la aku tak nak diving lagi

cuma
aku ni penakut
so
kena la bagi aku sikit time
utk aku prepare mental aku

karang kalau aku nangis dlam air tak pasal2 mask aku penuh air 
elok2 air laut tak masuk.masuk pulak air mata



nota kaki: aku kena kuatkan semangat dan buang takut jauh2 dan kali ni aku nak menyelam dengan rambut tertutup

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker