Tuesday, October 26

elakkan gunakan MEPS

tahu apa itu meps
korang semua mesti confirm biasa guna
lebih2 lagi orang yang udah bergaji
utk adik2 yang masih belajar
engkorang pun guna jugak
buat keluar duit loan 
ataupun keluarkan duit dari hemak dan hembapak

situasi satu.babak 0.5
pemegang akaun maybank
merangkap pemegang kad atm maybank
pengeluaran dibuat di salah satu atm cawangan maybank
ok: tindakan tepat

situasi dua. babak 1.0 
pemegang akaun maybank
pemegang kad atm maybank
pengeluaran dibuat di salah satu cawangan meps
a.k.a
bank yang  sah2 bukan gambar harimau malaya maybank
ok: tindakan tak berapa tepat 

kerana

benda gila baru je melanda muka aku
aku buat sebijik macam situasi dua
duit tak keluar
resit haram tak keluar
tapi 
akaun sudah didebitkan
jumlah pengeluaran RM1500
takke ko rasa macam nak mampus
dengan segala mak nenek benda nak kena bayar

ok.pastikan anda rilek
dan jangan mengamuk macam orang gile
pegi ke cawangan terdekat maybank dan buat report
dan pegi ke bank satu lagi yang telah menyusahkan hidup anda itu

ikuti dialog aku tadi:

aku: macam mana benda macam ni boleh berlaku?
pegawai bank yang macam bagus: sbb duit dah keluar lama, tapi cik tak amik.
aku: (dlm hati) kau ingat aku ni bangla yang baru sampai malaysia? kali pertama nak keluarkan duit? tak reti gunakan atm? otak ko berjambul
aku: (cakap) hei, tak lah. loading lama.PLEASE WAIT ..tetibe kad terus keluar. tapi duit tak pulak dapat
(dlm hati) kau ingat aku ni bodoh no ke?
pegawai bank yang macam bagus: hmm.ok lah. kita akan proses ke kl

huh.rosak segala rancangan aku!
dinasihatkan jangan gunakan meps.
sbb benda2 bodoh macam ni boleh berlaku



1 comment:

elsa said...

tu pasal aku x suke pakai meps....

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...