Tuesday, August 17

aku pun nak ceta pasal bulan puasa jugak

banyak baca blog orang semua ceta pasal bulan puasa
aku rasa macam takde idea nak tulis
tapi taip punya taip
makin banyak jugak pe

sambil luluth lompat2 atas perut
tak apa, perut kosong.takde taik nak keluar
dapat jugak menaip entah2apa nih
bulan puasa ni dah masuk 7 hari
belum ada lagi makan luar
sbb dah serik gamaknya
asik dapat yang tak sedap je
mmg kulai ni takde bazar yang best lah

aku rasa seumur hidup aku
bazar paling best penah aku jumpe
masa aku kat ukm dulu
semua bende yg jual kat situ sedap
beli apa pun berani
semua mengkecurkan air liur
air liur boleh meleleh seret kat kaki punya

tapi tu tahun 2002 sampai 2006 dulu
skrg kot2 orang yg jual tu dah mati ke
so dah tade la kot yang sedap lagi

paling best dalam dunia kat situ
nasik lemak sri sarawak
heh! sedap weh..memang berator punya  orang beli
letak kerang.kalau mak  bapak dah bank in duit lebih time tu
letak sotong yang mahal sikit ngan telur puyuh
pastu mee sup utara (huh..3 bungkus baru cukup)
ngan makcik (taktau apa nama) beli laksa penang pulak
hah.tu 3 benda wajib beli kalau kat situ

pastu kadang2 beli jugak nasik ayam berempah
ngan roti john(sbb budak yang jual tu cute)
kalau rasa cam banyak duit je beli nasik kerabu
original macam kelantan punye
segala mak nenek letak..huish, tak toleh kiri kanan time makan

kalau rasa nak makan ramai2
beli lah yong taufu
amik segala benda yang tangan boleh capai
pastu tak abis.hehe

rangka ayam pun benda tak boleh miss
kira kalau miss, sampai bilik boleh nangis punya ar..

last but not least
air bungkus
tembikai..kalau tak pun mata kucing

on the way balik ke motor tu
tangan sampai biru sbb darah tak jalan
pegang banyak sangat makanan sampai berat
aku ingat lagi geng aku masa tu durrani mastura
orang nya kurus je
tapi beli makanan mmg tak ingat dunia
last2 aku yang kena habiskan
ko tak kira untung ke dapat kawan kuat makan?
dia lah penyumbang kegemukkan aku

hah.bila diingat2 semula
time tu mmg indah
memang best

dan bila diingat2 semula
baru sekarang aku tau kenapa aku gemuk
aku mahir betul cerita pasal makanan
(huh?)

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker