Monday, August 16

sapa yang tak gila dengan duit



aku percaya duit yang banyak boleh buat sapa2 je jadik gile
sbb aku dah pernah tengok keadaan ni dengan mata aku sendiri
tamak.greedy.dah tak dapat fikir dengan waras
putus saudara

huh. kemana sangat dengan duit yang belum tentu halalnya tu?
dah tentu2 bukan hak dia
lagi di ambil 
bukan ke haram namanya tu

aku tak paham orang macam ni..
biarkan
biarkan luncai  terjun bersama labu2nya
kita tunggu dan lihatlah
akan kaya  kah dia?
akan jutawan kah dia?
pasti aku tunggu dengan gelak besar saja!
sbb mengambil yang bukan hak
pasti ada balasannya yah!

kau tamak
kau gile harta
kau dah tak waras
ambik lah
ambik semua
sbb yang hakiki bukan harta
dosa dan pahala itu yang pasti

biar duit yang kecil
tapi penuh berkatnya
bisa tanggung seluruh kakitangan

No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...