Sunday, June 20

oh.tayarku meletup.opocot!

iye iye.senang enak aku melayan blues sambil sedapkan hati sebab besok dah mule kerja.
tetibe bunyi "gedek gedek gedek" pada tayar
hmm..dalam kepala otak dah tergerak fikir apesal tayor ni..
MHHA pun berenti tepi jalan
jalan menengok belakang.hah! sah ! satu tayar meletup..
adus....lemah jiwa raga den

jam dah dekat kul 6.30
ada lebih kurang 36 km lagi nak exit kulai
oh.tak yah risau
MHHA memang hero
dia pun pegi bonet belakang
keluarkan segala mak nenek punya banyak barang
hambik tools tuk tukar tayar spare

tetapi makcik pakcik
hentah macam mana
boleh pulak allen key tu loose
hoh.sapa pulak yang gune
siap ada tulis pakai liquid kat allen key tu ROSAK
menyirap weh..

pikir punya pikir
teringat dulu penah hantar betulkan tayar kat muar
hoh.mesti kompon cine tu yang rosakkan
peh.bukannya nak bagitau
betul2 dah menyusahkan hidup aku anak beranak
kalau cine tu ada depan mata aku mmg aku dah ketuk kepala dia guna allen key tu

aku pun suggest kat MHHA tuk call kawan aku
rumah dia dekat je 
hoh.tapi dia pulak blagak.kata 'tak payah'
aku pun.hoh.lantak le kamu
setel le sendirik.tarik muncung

dah tu. hentam la jugak.bawak lagi 2km utk exit simpang renggam
sampai tol.stop tepi jalan
dalam ati aku.takde ke orang nak tolong dalam tengok2 aku dokong anak kecik,kete pulak tayar meletup
tak aci betul.aku selalu tolong orang pe.

MHHA pun menyevey sapa2 yang pakai sepot rim cam aku jugak
nak memboro allen key
alhamdulilah dapat lah jumpe satu brader dengan awek nya yang malu2 kucen
dia pun menolonglah kami yang dalam kesusahan ini..
thanks a lot bro!

bawaklah kereta tu sambil 80km perhour
...akhirnya sampai jugak lah aku kat rumah aku
hoh.penat

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker