Monday, May 24

Belajar Ijazah tapi kelulusan PHD

wah. hebat kan..
kalau macam tu semua orang pun nak..aku pun nak!
tapi aku tak cerita pasal PHD yang tu, yang satu lagi
apa ya satu lagi tu..
hmmm.. Perasaan Hasad Dengki aka PHD
bila dah masuk alam pekerjaan ni baru lah tersedar, ternampak, terasa pasal PHD yang satu  ni
lebih2 lagi bila benda2 yang boleh gaya dapat nama, dapat pangkat..lebih2 lagi lah dengki nya tu!

hah..payah2
orang macam ni hatinya tak berapa putih rasanya
sentiasa cemburu, irihati tak pasal2
bila dah banyak sangat dengki tu bertapak dalam hati
makanya mulalah senyap2 dok khianat orang yang satu lagi ni
susah2...bawak2 la basuh hati tu..berus pakai berus besi lagi bagus

ada jugak yang sampai tahap guna benda2 ala2 jampi semata2 sbb dengki
wah, geramnya pada orang macam ni
kadang2 aku terfikir.apa lah yang mereka  nak?
pujian? pangkat? nama?
ya ambil saja...apa aku kesah??
hmm..pada yang berkenaan tu..insaflah ye..
takde sapa suka kat awak nanti kalau perangai dengki tu meluap2 melimpah
hati tu biar ikhlas

No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...