Friday, May 21

Anak siapa?

baru je habis tonton al-kuliyyah edisi minggu ni
tajuknya Anak siapa?
hah. confirm dah boleh agak kan apa maksudnya..
anak tak sah taraf. anak luar nikah

ustaz yang bagi ceramah tu ada jugak bagitau
anak tu suci..yang bersalah hanya ibu dan bapanya
banyak jugak soalan2 dari penonton
ya. of course. anak luar  nikah ni banyak kontroversi

ada jugak aku pernah dengar
orang kata jangan amik anak luar nikah jadi anak angkat
sbb: mereka berasal daripada darah yang kotor.maka boleh membesar menjadi seorang yang bermasalah
oh? kebenarannya aku tak tahu. tak pasti.
agak tak baik jugak ya kalau cakap macam tu. kesian mereka. apalah yang mereka tahu.

bila difikir2. berbanding ibu yang membuang anak luar nikah itu. maka lebih baik kalau mereka lahirkan anak itu.
hanya masyarakat yang tak maafkan golongan itu.
kasihan.
pahit untuk terima
tapi hanya satu utk kita fikirkan
kalau Allah sendiri terima taubat hambanya
apa lah kita ini utk menghukum sesama kita?

No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...