Wednesday, April 14

miska muska mikeeee maussss

miska muska mikeeee mausss....
sapa yang ada anak kecik mesti dah biasa dengar ni...
oh (plus) ada astro cartoon...hehe..
 

ramai yang selalu cakap:

"astro ni boleh buat anak2 lalai tengok tv..kerja sekolah tak siap nanti"

betul tu! aku setuju! sbb aku dulu walaupun tak ada astro, asik mengadap tv je..dah pukul 10 malam baru siapkan homework..(sambil menangis)..hehe,eh2...sila jangan ketawa banyak sangat, biasalah budak kecik mmg la malas...normal kan..rajin tu yang tak normal (dengki pada org rajin)

tetapi..tuan2 dan puan2..
bergantunglah cara ibu bapa tu kawal anak..kalau dibenarkan tengok tv sepanjang masa..so dah tentu2 jadik lalai..

ops2..aku bukan nak berceramah kat sini...(pusing  balik..)
 

ni antara karektor kartun yang ada dalam mickey mouse clubhouse...minnie, daisy, mickey etc..
dari segi pengamatan aku sedikit sebanyak..(betulkan aku kalau salah), sebenarnya bagus jugak kalau bagi anak tengok kartun ni, kalau ibubapa yang slalu sama2 tengok kartun dengan anak, confirm korang2 sume dah perasan ada banyak kartun yang berbentuk (wah, teknikal nya bahasa) sambung semula, kartun yang berbentuk pendidikan, bak kata si hidung mancung berkulit putih educational cartoon...

tetapi: bukan di semua channel.......................ops... kebanyakannya di channel 613 playhouse disney..oh, promote ke? tak kuasa mekk...(tak dapat duit pun)


 aku cuma nak war warkan kepada para ibu bapa yang sekumpulan dengan aku....pandai2 pilih channel utk anak..sebabnya: our children will indirectly learning and within the same time having fun.. (wah, gitu...) 

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker