Saturday, April 24

kemas,sapu,mop,lap,basuh

salah seorang daripada makcik (belah suami) baru je beli rumah baru...
wah, bestnya nak masuk rumah baru..
(aku terlebih excited..rumah siapa ni?)

tapi bila ingat semula penatnya..
wah, baik aku tarik diri..
penat mengemas rumah aku ni dulu pun tak hilang2 lagi lah! 
bila teringat semula kena mop banyak kali, basuh sana sini, lap sana sini...errr...cam loya rasanya...

tapi paling best part nak fikir interior..
cuma pening sbb duit tak berjuta2 lemon..(ge ge ge..)
so kena buat pembelian paling berguna sekali
pendek kata, jumlah duit yang sikit tapi dapat banyak benda..


mula pindah dulu rumah kosong je....
bak orang kata, naik basikal dalam rumah pun muat lagi..
tapi sekarang dah cam kedai perabut lak bila sekali imbas..
bila 2 kali imbas, dah start pulak nampak sawang2 lelabah kat atas...ahhh..ni yang malas ni...
bila 3 kali imbas pulak, err...cukuplah tak yah imbas banyak2..


berapa banyak duit habis tok sah cetalah..
maklumlah orang baru mula hidup
semua bende tak ada..semua benda kena beli..
(termasuk bantal)
menggigil gak la bila duit keluar macam air hujan..
kira ni paling berjimat lah...

bab pemilihan perabut dan dekorasi rumah mmg masalah negara

sbb ada hamba Allah a.k.a laki aku tu yang suka masuk campur dalam kreativiti kepala aku..
grrrr..kacau je..
tapi akhirnya aku gak yang menang sbb aku yang mengemas rumah,so aku ada kuasa MUTLak utk memilih interior rumah..
sapa yang rasa2 cam malas nak mengemas rumah..nak bagi idea? oh, sila beratur amik giliran...


bila tenung2 renung2 rumah aku sekarang ni..
hmm..takde lah puas hati sangat ngan dekorasi ni..
maintain kemas aje lah..
abis tu..ekonomi kena plan gak kan, kalau semua duit habis ke rumah..wah, alamatnya menjeritlah orang tu a.k.a laki aku.. (haha..)

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker