Monday, February 14

boleh ke saya daki gunung?

saya mengaku saya bukan seorang atlet
sejak zaman bangku sekolah saya tidak pernah wakil apa2 sukan
sekadar main gitu-gitu je
tapi ke peringkat ke serius, saya tak pernah dipilih




saya sedar, saya mmg tak berbakat dalam sukan
mungkin bakat saya pada kelebihan otak yang saya ada
eh.tak ada manusia sempurna kan?
bila saya bersukan, tahap keyakinan saya terus out




sekolah ada anjur kan ekspedisi mendaki gunung panti
of koz saya excited
dah lama saya teringin nak naik gunung
tapi tak pernah berpeluang




saya tahu stamina saya rendah
tapi semangat saya kuat *mungkin
hmm..saya teringin nak tengok puncak gunung
dan rasa perasaan berada di puncak gunung




kesian pd saya.saya mmg jakun
dah tua2 baru nak rasa naik gunung
sbb dulu saya sibuk belajar
saya tak sempat nak pergi jalan-jalan
tapi sy mmg suka sangat jalan-jalan




beruntung saya kawin dengan orang suka jalan-jalan
harap2 mental saya kuat *bukan mentel lebih
dan doa2 saya dapat sampai ke puncak



*walaupun saya tahu saya banyak kelemahan

3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

InsyaAllah boleh. Mana tau dah kawin ni stamina lebih sikit. Teringat sorang rakan..before kawin nak tekan gear kreta pun takde kudrat, ambik lesen tak pernah lulus dah kawin terus racing.

Rama2Ungu said...

hoho..insyaallah boleh tu...mula2 mmg la semput..nnt dah biasa mesti ok..

nasihat sy, sebelum mendaki tu banyakk2n aktivit meningkatkan stamina badan dan otot..macam g joging ke...sbb daki gunung ni tak macam hiking..bnyk kekuatan otot diperlukan..:)

all da best:)

Rama2Ungu said...

hoho..insyaallah boleh tu...mula2 mmg la semput..nnt dah biasa mesti ok..

nasihat sy, sebelum mendaki tu banyakk2n aktivit meningkatkan stamina badan dan otot..macam g joging ke...sbb daki gunung ni tak macam hiking..bnyk kekuatan otot diperlukan..:)

all da best:)

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...