Tuesday, November 30

aku bukan busy body.aku cuma ambil berat

melepak lepak. luluth disebelah. 
menonton disney channel

tiba-tiba
bunyi barang pecah begitu kuat
diikuti suara orang menjerit
terkejut aku!

macam bunyi orang gaduh
suami isteri rasanya ni
 
http://www.couplehood.net/quarrel.jpg

"apa salah aku...apa salah aku!" yang perempuan menjerit

"diam! kau jangan memekak!" yang lelaki pula menjerit

aku dengan kepohnya mencari punca mana orang gaduh ni
kawasan perumahan depan rumah aku
jarak lebih kurang 50meter 
tapi sebab kuat sangat jeritannya maka aku boleh dengar setiap butirnya

aku bukan kepoh
aku juga bukan busy body
tapi dalam pasang telinga tu sebenarnya aku nak dengar kalau-kalau ada suara budak menjerit
hei.aku takut sangat kalau ada budak kena dera
tolongla wei
aku bersedia utk call guard kalau aku dengar ada budak menjerit
tapi sehingga 2minit aku tunggu 
tak ada bunyi budak menjerit

entah aku pun tak sure ada budak atau tak kat rumah tu
tapi rasanya tak ada
mereka pun dah senyap
pandai2 la setel sendiri masalah rumahtangga
itu mmg aku aku tak campur
aku cuma nak jaga2 tak ada budak kena pukul

nota kaki: aku kepoh ke?

No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker