Tuesday, May 4

polis.cikgu.kita senasib

wah kecoh betul pasal kes polis tertembak budak umur 15 tahun tu..
ramai pihak yang salahkan polis..
tapi, cerita sebenarnya, disebaliknya, ada sesiapa yang benar2 pasti? sahih?
wah..sedap ye mulut mengata? ewah2...

bagi aku, polis dah berkorban siang dan malam
saat bila kita semua tidur nyenyak malam2..
siapa yang meronda, menjaga negara kita?
kamu ke? awak ke?
adakah benar polis yang menembak tu benar2 salah?
hah! kalau tak tau apa2, jangan komen banyak2 

seperti yang Ketua Polis negara dah ulas dalam buletin utama tv3 kelmarin,
kes2 polis kena langgar, kes2 polis kena tembak, dan macam2 lagi polis yang cedera
semua nya datang dari 'anak orang baik'
seperti mana yang selalu ibubapa bagitau bila anak mereka tertangkap buat salah di sekolah..

benda yang sama selalu cikgu alami
anak punyalah terejal kat sekolah
bila panggil ibubapa, 
wah, tak percaya! anak saya ni baik....
ya tentu! dirumah! pasti ke anak itu baik waktu disekolah?
berani jawablah..

polis sama je dengan guru
kami tak 'gile' utk tak pasal2 terus belasah, terus cubit anak murid tanpa alasan
(melainkan)
mereka membuat kesalahan
kami masih waras!



No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...