Saturday, May 1

duit duit dimana kau duit

age ge ge~~
kebanyakan. oh aku ulang semula ya. 
kebanyakan rakyat malaysia berdepan dengan masalah kewangan..
kenapa ya? 
kadang2 aku terfikir, kan lebih bagus kalau dapat tinggal dalam hutan..lapar je pegi memburu, minum air sungai..jimat duit..eh? tak payah pakai duit.. 
(mcm terpengaruh cerita avatar je)
bila fikir pasal duit ni mmg pening kepala..
in fact, duit takkan pernah cukup punya..
wah! masalah la gitu..
takpe2..sedapkan hati: negara pun alami masalah duit
apatah lagi aku insan yg kerdil macam ni...
haha~~
dulu mak aku selalu pesan, kalau boleh (kalau boleh) cari pasangan yang mempunyai kewangan yang kukuh..
tapi: bagi aku rezeki tak boleh dikata..
bila2 masa kalau rajin dan ada usaha, insyaAllah boleh dapat aje...
wah! sedap je mulut aku ya?
mesti ada yang kata: "engko tak alami, senang lah nak cakap"..
wah2..sabar2...
insyaAllah rezeki Allah ada dimana2...hehe..

bagi pasangan yang sedang bercakaran kerana duit..
op op...stop...rilek2..
tak guna bergaduh...no point...(hehe)
fikirkan usaha macam mana nak tambah income keluarga..
contoh nya kawan-kawan:
buatlah jualan langsung, ataupun online.. macam aku ni...jemput lawat : baju baby legging
sikit2 dapatlah jugak tambah kewangan ya tak? 
dan: paling penting: pembahagian pembayaran antara suami isteri hendaklah adil @pun..biarlah mengikut persetujuan antara dua2 pihak..
SUPAYA
tak wujud masalah dikemudian hari...

No comments:

There was an error in this gadget

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...