Friday, November 5

duit atau anak? or both?

 http://gkibuaran.org/wp-content/uploads/2009/11/mandiuang1.jpg

baru2 ni MHHA bawak balik dua orang kawan kerjanya
dua orang kawan kerja nya itu
mmg super duper rich!
seorang lelaki dan seorang perempuan
mereka berdua mmg peramah
dan
tak sombong

yang lelaki sudah mempunyai 5 orang anak
yang perempuan sudah mempunyai 3 orang anak


dan
kerjaya mereka pun mmg super duper sibuk!
mulut aku pun gatal tanya
"anak siapa jaga?"

"owh. ayahnya ada. dan bibik"

"ooo.bibik jaga"

otak aku macam biasa. fikir lagi

jarangnya dia jumpa anak.

kalau nak cerita gaji aku
aku rasa cuma 5% daripada jumlah gaji dia.
dan kerja aku takpayah la cerita pasal gaji
kerja cikgu ni. gaji bukan sasaran utama
gaji hanya ganjaran selepas bekerja dan utk menampung hidup

sedangkan dia. bekerja utk mencari keuntungan
beza nya itu.

 tapi.
aku dapat jumpa anak aku hari2
dan
aku boleh masak utk MHHA hari2

duit? of coz penting

tapi biarpun aku papa kedana sekalipun
aku tetap pilih 

"masa utk bersama anak"

http://kenyonreview.org/blog/wp-content/uploads/2008/12/daylight-savings-time.jpg




No comments:

Selak Selak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mari berkenalan...

Protected by Copyscape Web Copyright Checker